O varnosti v prometu


Kako vozimo v krožiščih?

Krožišča postajajo vedno bolj pogosta ureditev prometa, a vendar marsikdo še vedno ne ve točno, kakšna pravila veljajo ob vožnji v krožnem prometu. To je tudi nekako logično, saj se vsaj starejši vozniki več let s to ureditvijo sploh niso srečali, tako da je niti ne morejo poznati. V nadaljevanju navajamo nekaj ključnih pravil za varno vožnjo v krožišču:

  • voznik, ki vozi po krožišču, ima prednost pred voznikom, ki se v krožišče vključuje,
  • voznik, ki se vključuje v krožišče z več pasovi, se razvrsti na notranjega, saj s tem omogoči vključitev tudi drugim (na zunanjega se lahko razvrsti, če bo na naslednjem izvozu krožišče zapustil),
  • če voznik zgreši svoj izvoz, se v krožišču ne obrača, ustavlja ali kaj podobnega, temveč se pelje še en krog okoli,
  • če gre za krožišče, ki ima več pasov, je izredno pomembno, da je voznik pri zapuščanju krožišča pozoren na preostala vozila, še posebej pa na tista, ki bi se lahko znašla v mrtvem kotu njegovega pogleda.
Kako vozimo na avtocesti?

Vožnje po avtocesti je vsaj prve nekajkrat skoraj vsakogar vsaj malo strah - gre za visoke hitrosti, pri katerih je lahko vsak nepremišljen manever zelo nevaren. Pomembno je, da smo strpni in pazljivi ter da se v celoti posvetimo vožnji in imamo pogled usmerjen na cesto. Sledi nekaj osnovnih napotkov, ki se jih je nujno držati pri vožnji po avtocesti:

  • ko se vključujemo na avtocesto, moramo to storiti pri ustrezni hitrosti in na način, da ne ogrožamo vozil, ki že vozijo po njej,
  • zelo pomembna je zadostna varnostna razdalja, saj gre za hitrosti, pri katerih je zavorna pot zelo dolga,
  • ob zapuščanju avtoceste se z nezmanjšano hitrostjo premaknemo na začetek zaviralnega pasu ter šele tam pričnemo zavirati,
  • na vozišču avtoceste je prepovedano ustavljanje, obračanje, vzvratna vožnja ali parkiranje,
  • na odstavnem pasu je prepovedano voziti, ustavljati, parkirati, dovoljeno se je ustaviti v sili,
  • pri prehitevanju in menjavanju pasov je zelo pomembno, da smo pozorni na ostala vozila v prometu ter da se prepričamo o tem, da je dovolj prostora - kot pri krožiščih je tudi tu zelo pomembno, da smo pozorni na vozila, ki bi se lahko znašla v našem mrtvem kotu.
Varnost kolesarjev v prometu

Kolo postaja vse bolj priljubljeno prevozno sredstvo, kolesarji pa ostajajo ena izmed bolj ogroženih skupin udeležencev v prometu. Temu je tako zaradi še precej neurejene infrastrukture za kolesarje, nekaj pa k temu pripomore tudi dejstvo, da kolesarjenja veliko ljudi ne jemlje kot del prometa, pri katerem je ravno tako potrebno upoštevati pravila, imeti ustrezno opremo in biti karseda previden. Za večjo varnost kolesarjev v prometu je med drugim pomembno, da so kolesarji in njihova kolesa ustrezno opremljeni. Med obvezno opremo spada:

  • zvonec,
  • luč za osvetljevanje ceste,
  • zadnja rdeča luč,
  • zadnji rdeči odsevniki,
  • rumeni odsevniki na pedalih,
  • bočni odsevniki,
  • brezhibna prednja in zadnja zavora.

Poleg tega priporočajo tudi ogledalo, distančnih z odsevom in ščitnik verige.

Naroči zrcalo XSafe.